Epopeea
lui ”minim 6%” din P.I.B., continuă!
Campania F. S. E.”SPIRU HARET”,
desfășurată sub deviza ”APEL PENTRU EDUCAȚIE, APEL PENTRU ROMÂNIA”, scoate din
nou ”la rampă” problemele cu care se confruntă unul dintre cele mai importante
sisteme ale oricărei națiuni, sistemul educațional, care, iată, în România,
încă se zbate în ”chinurile facerii”. Factorul politic, factor decident în
privința reformării reale a României, încă ”bâjbîie” în luarea deciziei
fundamentale privind alocarea resurselor necesare singurului domeniu strategic
în această privință, EDUCAȚIA. Deși
declarativ toată lumea recunoaște importanța de netăgăduit a școlii în
schimbarea condiției umane și naționale, atunci când trebuie să se treacă ”la
fapte” - adoptarea bugetului - aceiași
oameni, cu putere de decizie, ezită să transforme vorbele în fapte cedând,
iarăși și iarăși. F.S.E.”SPIRU
HARET”, consecventă cu ea însăși, prin acțiunile sale din cadrul campaniei
declanșată în ajunul Zilei Mondiale a Educatorului, 3 octombrie 2013, încearcă
să determine ”voința zeilor” să pună, o dată pentru totdeauna, pilonul de
rezistență al dezvoltării și progresului României, finanțarea educației la un nivel realist, european, dispus chiar de
legea educației, min. 6% din P.I.B. În
această sforțare a mobilizat toate sindicatele județene afiliate, în acțiuni de
conștientizare a opiniei publice, a clasei politice, a altor categorii de
oameni, asupra elementului esențial în mersul înainte al reformei, inclusiv cea
socială, finanțarea educației. F.S.E.”SPIRU
HARET” consideră că de aici pleacă totul: infrastructură, dotări, pregătirea
superioară a specialiștilor, salarizarea lor, etc., elemente care ar trebui să
se manifeste în contextul existențial al câtorva principii fundamentale:
depolitizarea sistemului, debirocratizarea și nu în ultimul rând o lege nouă, a
unei educații noi care să contribuie efectiv la transformarea învățământului în
factor de progres și dezvoltare, așa cum, de altfel, se constată că s-a
întâmplat cu toate națiunile care acum sunt considerate puternice. În
acest scop, convocarea comisiilor de dialog social de la toate nivelurile, pichetările,
dezbaterile sub forma meselor rotunde,
discuții cu responsabili de rang înalt din domeniul educației, întâlnirile cu
parlamentari, încercarea de atragere în acțiunile sale a reprezentanților
părinților, studenților, etc., reprezintă mijloacele ”de luptă” din cadrul
campaniei ”APEL PENTRU EDUCAȚIE, APEL PENTRU ROMÂNIA”, apel adresat tuturor
românilor de a-și făuri destinul și viitorul prin educație. Nu
știm dacă în acest an, 2013, bugetul României va fi ”agrementat” cu acest ”min.
6% din P.I.B.”, adevărată golgotă și epopee a educației românești, dar Guvernul ar trebui
”să dea un semn” printr-o alocație superioară anilor anteriori și printr-o perspectivă predictibilă, dar mai ales credibilă. Spun
aceasta, deoarece, în accepțiunea mea, o asemenea gândire și faptă, s-ar putea
constitui într-o percepție a punctului zero al cerinței esențiale a societății
românești, reforma clasei politice, reformă care trebuie să pornească de la
faptul că fiecare român, conștient sau nu, știind sau neștiind, simte, undeva
în străfundul ființei sale ”substanța”
spuselor lui L. Blaga: <<Nimicul zăcea-n agonie, când singur plutea-n întuneric.
Și
dat-a un semn Nepătrunsul: "Să fie lumină!">>
Căci, ce altceva se simte în
solitar, sau în solidar, fiecare român, sărăcit, amăgit, împilat și trădat de atâta amar de vreme, decât un
nimic? Căci
ce altceva, decât nimic, se poate simți această țară jefuită, vândută, trădată
și singură, care trebuie să dea adevărate bătălii pentru a tânji că va urma
normalul? Și
dacă românul ar simți că guvernantul guvernează și pentru el, măcar un pic,
n-ar fi aceasta o adevărată lumină? Doamne, ce emulație va fi la vot!
Dar pentru asta ne trebuie
EDUCAȚIE!
Până atunci, deocamdată doar
profesorii, continuă ”lupta”, mergând înainte cu acțiunile din cadrul ”APEL
PENTRU EDUCAȚIE, APEL PENTRU ROMÂNIA!”
Succes!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu